Sunday, June 5, 2011

First outings...

Razin's first outing dah lame dah...

Tapi aku tak update-update kat blog.

Ni baru nak update. hehe

Ok. Ni first time bawak Razin kuar jenjalan...

Date: 7th May 2011 (almost sebulan yang lepas)
Lokasi: Tesco Manjung


Ring sling aku jadi selimut jer...



Muka pun masa ni kurus lagi. haha...
sekarang dah tembam!



Masa mula-mula sampai, tukar pampers dulu... then nak masukkan dalam ring sling tapi Razin ngamuk-ngamuk takmo. So cari trolley yang ada baby punyer seat tu baru ok. Diam jer... so dari situ aku tau Razin jenis suka dok dalam stroller kot? So baru le decide nak beli stroller... kalau x, memang aku ingat nak babywearing je... tapi kekadang dia ok dalam sling, kekadang tak... nak selamat, beli jela stroller kan...

Masa 1st outing ni jugak aku 1st time masuk nursing room di Tesco tu. Lupe nak bawak susu dalam botol so Razin ngamuk-ngamuk cam lapar je kena la bagi susu. Lepak dalam nursing room tu dalam setengah jam. Memula hubby pun masuk sekali, then ade other mommy nak nurse baby so kena la hubby kuar. hehehe... at the same time sempat bertukar-tukar citer dengan other mommy kat bilik tu. :D

Dah abis nyusu baru cari hubby. Hubby dah siap-siap jenjalan dalam Tesco ngan trolley dah time tu...

Ni masa nak pujuk Razin yang nangis-nangis masa sampai umah lepas balik Tesco.
Love this pic. :)


2nd outing, pergi jenjalan kat Teluk Senangin seperti yang aku update di entry INI.

3rd outing, aku bawak Diyana pergi Tesco Manjung pada 1 June lepas.. Razin of cos la ikut. Lari kejap time lunch hour (hari kerja). Hubby takde. It's just me, Razin and Diyana :)

Pakai baju yang sepupuku, Eli beli di NZ untuk Razin...
Ni baju yang paling kecik... yang len-len sumer saiz besar.
Kena tunggu Razin besar sikit ar..


Takde carseat cos carseat kat keta aku.
Ni drive keta company... errr...
Nak beli barang untuk ofis k. :P


It was smooth... Razin tak nangis langsung cos aku bawak puting.
Dia dok isap sampai tertido kat atas trolley Tesco
Gambo dalam Tesco takde cos tertinggal henpon dalam keta.
:P

Setakat time takde stroller ni asyik ke Tesco jela cos trolley Tesco tu leh letak baby.... hehehe...

Takpe, pasni kita jenjalan Giant lak k. huahuahua... itu je yang ada kat Manjung ni..

Nanti 17hb June pergi Kelate, kita jenjalan lagi k Razin... Muahhhhh www.tips-fb.com

2 comments:

Lynn Nasir said...

assalam..

olololo..cemetotnya Razin! comey ^^
peluk cium utk Razin ye :D

Ryehanna said...

okey! hari2 peluk cium dia... hehehehe