Thursday, December 15, 2011

9 months old Razin


Yezza.... Razin dah 9 bulan last 11th Dec.

Arini bawak ke klinik checkup 9 bulan. Baru la jejak klinik setelah 3 bulan tak jejak KKIA Sitiawan tu. ngeh ngeh

Takde kena cucuk rupanya.. aku ingatkan ade.. so just timbang berat jelah.

Aku ingatkan Razin punyer berat dah 10 kilo or 11 kilo sebabnya memang tak larat nak dukung kalau sebelah tangan. Rupanya 9.3 kilo je!

Ok, meh update details: (copy paste dari buku checkup dia)

Berat: 9.3 kg
Panjang: 74 cm
Lilitan kepala: 45 cm

Itu saje. Next checkup bulan 3 tahun depan time dia dah setahun.

Melambai tak reti lagi, tepuk tangan pun tak reti (tau tepuk paha dia je kerjanya) lagi. huahuahua... segan aku bila nurse tanya 'Tau bye2 tak?' and aku jawab, 'Tak ajar pun'.

MUAHAHAHAHAH... Hampas punyer Mak. Nak wat camne, Mak Ajin ni busy ar. Aku pun tak tau la ape yang aku busy beno.

Tapi memang belum ajar dia lambai2 (babai) lagi... tepuk amai2 aku dah ajar tapi haram dia nak ikut. Dia gelak je tengok aku tepuk2 macam hape... cehh. Same ar ngan nak suh dia 'sayang' pun. 'Sayang' tu nak suruh dia kiss la... tapi dia buat ape?? Dia gigit dagu aku. Asah gigi kat dagu aku. Huhu... hai la anak...

Takpe la Ajin. Take your time... Tunggu Mak benti keje nanti Mak buat latih tubi kat Ajin, bley??

Flashcard yang aku guna untuk ajar abis jahanam kena gigit-gigit and makan. Mak aku pun cakap, "mane reti nya lagi..."

Tapi aku dok bace ramai je orang ngajo anak guna flashcard sejak awal? ker aku nyer teknik salah? yela... ajar kejap-kejap je cos aku tengok dia tak minat tengok gambo... dia minat nak capai kad tu then masuk mulut. -___-"

Mmm rasenya biarla dia jadi baby dulu. Ajor jela ape yang dia minat.

Setakat ni dia minat lagu... Lagu Old McDonald tu kalau aku nyanyi dia pun nak nyanyi jugak. Same goes with lagu Alif Ba Ta kesukaan dia tu. huhuh...

Semalam Razin dah start makan ayam. Ok je... nasib baik. selama ni bagi ikan, tak nah bagi ayam lagi. Alhamdulillah berat dia naik cantik je...

Rambut dia dah panjang... dulu aku pernah trim dah sikit-sikit, ni nak kena gunting lagi la ni... tak tau bila... sekarang seksa betul nak bagi dia duk diam especially time lepas mandi nak pakaikan baju. Bergelut ngan dia je kejenya...

Sekarang aku nak pakaikan lampin pun susah. Nasibaik la aku pakaikan dia cd, cos ade snap button kan... kalau pampers biasa jawabnye arwah la cos dia asyik tarik2 cd velcro. Kalau pakai cd velcro kena cepat-cepat pakaikan suar. huhuh...

Tapi tu la... snap ni leceh sikit. lambat nak pakai kalau dia berdiri (hoyeahh aku dah terer pakaikan lampin sambil Razin berdiri! bangga ni... hins hins)

Gambar baru kejap ni...
Nyibuk kat 'ofis' mak.
=p


Jom close up ape yang ada kat wall meja kerja Mak tu....

Plaque of Value (POV) yang dibuat masa training di Thistle PD last July (or June?),
Gambar bersama Kak Rehan and Abg Irman di PD tu
Gambar dgn Nurul and Eja time jamuan raya last year (ada gambar En Ismail terselit gak)
Razin and hubby
Razin di Swiss Garden Damai Laut


^____^


www.tips-fb.com

No comments: