Monday, January 9, 2012

Threwing tantrums

Malam yang sukar... (again)

Aku dah naik bengang sebab bila dia tak tido, dok panjat-panjat katil, berpaut pada headboard katil sambil pijak-pijak rambut aku. Sakit oi!

Tak cukup dengan itu, dia dok melompat sana sini then bila aku peluk dia kuat-kuat tak nak bagi gerak dia gigit lengan aku. Sakit oi!

Bagi susu botol tak nak, so aku bagi la tetek... kot-kot nak tido. tapi jangan harap... dia bantai gigit plak! Sakit nak mampus! Arghhhh.. bengang je aku...

So kerja aku terjerit jela memalam buta.

Lastnye aku letak dia kat bawah (so that aku takyah nak risau dia jatuh katil ke ape) and biar dia main kat tilam bawah. fyi, katil aku dikepung dengan tilam single dari bilik lain supaya kalau razin jatuh takde la sakit...

Lama dia main kat bawah.. main jam Hertz, main lampu... so aku bawak la naik balik...

Kali ni dia buat hal nak tekan-tekan tetek aku bila nak berdiri. Sakit oi!!

Stress aku so aku bengang aku suruh laki aku take over... he was sleeping all this time...

Elok je aku turun bawah nak minum, dengar razin melalak-lalak macam hape lagi. Wat hati kering...

Then, just like I expected, dear husband brought Razin down. Suruh jugak aku jaga... haihhh geram la jugak kan... takleh langsung nak take over....

Nasibaik la memikirkan pagi tadi he bathed Razin and prepare nasi lemak for breakfast... so now tgh melayan Razin yang taknak tido. Susu tak nak, lampin dah tukar... kembung of cos la tak... he just didnt want to sleep...

Cabaran betuila...

Tadi masa hubby bawak dia turun aku dengar gak la hubby bising-bising... haaa tau pun... ingat senang nak jaga budak... tu ade hati nak ade anak sampai 10. gilo ko apo...

Razin oh razin...

Duduk ngan Mak jela ye... Teman Mak online... Mak nak kena settle banyak benda untuk esok ni... Don't worry, I ordered some stuff for you too ok...

Mak just harap Razin stop perangai nak gigit2 orang tu cepat-cepat... Minggu ni Mak beli new teether untuk Razin k... hopefully Razin tak borink la ngan benda ni berbanding previous teethers i bought u...

Ini lah dia budak takmo tido tu...
mak bagi jela ajin nak main ngan ape2 pun...
hai lah anak...
Sekarang ni tengah main walker dia yang dah berlipat tu plak...


Till then... www.tips-fb.com

1 comment:

++Kerudung Ungu++ said...

heehe... budak tengah lasak... tgh nak explore mcm2 bende sekeliling die... Sabo jelah maknye ye... :-)